In Memoriam:
Morgan Lee Pena (inglis k)
Ettevaatust
autoroolis !!! (inglis k)
Mobiiliga
autoroolis... (inglis k)
Artiklid ajakirjanudsest:
Mobiiltelefoniga
juht liikluses ohtlikum kui roolijoodik
Suurbritannia kaalub hands-free telefonide keelustamist liikluses
Mobiiltelefoniga
rääkimine samaaegselt sõiduki juhtimisega on
Inglismaal toimunud uuringu kohaselt liikluses ohtlikum kui joobeseisundis
autojuht, teatas uudistekanal BBC.
Parlament
arutab 12. aprillil teisel lugemisel olevat seaduseelnõu,
mis keelustaks Inglismaal ka hands-free telefonide kasutamise.
Inglismaa
transpordi uuringute laboratooriumi teadlaste testide kohaselt
reageerivad juhid mobiiltelefoni kasutades aeglasemalt kui need
juhid, kes on alkoholijoobes. Alkoholijoobes sõiduki juhtimise
all pidasid teadlased silmas sealse seadusandlusega lubatavat
piiri.
Teadlaste
hinnangul on hands-free tüüpi mobiiltelefonid pea samaohtlikud
kui tavalised mobiilid. Rohkem kui 30 riiki on keelustanud tavalise
mobiiltelefoni kasutamise sõiduki juhtimise ajal, kuid
Inglismaa saavad õnnetuse põhjustanud juhid tavaliselt
pärast avariid lihtsalt süüdistuse kas ohtliku
või hooletu juhtimise eest.
Liiklusõnnetuste
ärahoidmise kuningliku ühingu liige Roger Vincent pooldab
Inglismaal igasuguste mobiiltelefonide nii hands-free kui ka tavaliste
mobiilide kasutamise keelustamist liikluses.
"Probleemiks
on see, et sa tegelikult satud telefonivestlusse ja vestlus hakkab
juhtimist tahaplaanile suruma," ütles ta. Isik
telefoni teises otsas ei tea liiklusolusid sinu ümber. Kui
keegi sinu autos sinuga räägib, siis ta saab ohtlikus
olukorras vait jääda. Inimesed lihtsalt ei tundu mõistvat
kui ohtlikud need vestlused on.
Uurimus
näitas, et liikluses mobiiliga rääkinud juhi reaktsiooniaeg
oli keskmiselt 30 protsenti aeglasem kui seaduse piires alkoholijoobes
juhil ning pea poole aeglasem kui tavalisel kainel juhil. Juhid
olid samas ka vähem võimelised ühtlast kiirust
hoidma ja leidsid, et neil on raskem turvalist vahemaad ees sõitva
sõidukiga pidada.
Uurimust
rahastas kindlustusfirma Direct Line kasutades testideks 20 vabatahtlikku
sõidusimulaatoril.
Allikas
EPL Online
|